Đóng góp của tâm lý học Vưgốtxki cho lý thuyết học ngôn ngữ thữ hai

Lê, Văn Canh
In recent decades, many studies on second of foreign language acquisition have been undertaken worldwide within the framework of Vygotskian psychology. This paper highlights the contributions of Vygotskian psychology or the socio -cultural psychology with its central concepts of the zone of proximal development and social interaction asa psychological tool in the child's cognitive development to the insights into the nature of second language learning.
Chi tiết xin mời tham khảo tại http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/57311 
Title: Đóng góp của tâm lý học Vưgốtxki cho lý thuyết học ngôn ngữ thữ hai
Other Titles: contributions of vygotskian psychology to the theory of second language learning
Authors: Lê, Văn Canh
Keywords: Ngôn ngữ thứ hai;Tâm lý học Vưgốtxki
Issue Date: 2006
Publisher: H. : ĐHQGHN
Series/Report no.: Tập 22;Số 3
Description: tr. 21-28
URI: http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/57311
ISSN: 2525-2445
Appears in Collections:Foreign Studies

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Dự báo nghiệp vụ ngư trường khai thác cá ngừ đại dương trên vùng biển Việt Nam năm 2015-2016

Liên kết phát triển sản phẩm du lịch Thái Nguyên với một số tỉnh phía bắc Việt Nam: Lạng Sơn, Cao Bằng, Yên Bái

Vinamilk’s Supply Chain and the Small Farmers’ Involvement