Đóng góp của tâm lý học Vưgốtxki cho lý thuyết học ngôn ngữ thữ hai
Lê, Văn Canh
In recent decades, many studies on second of foreign language acquisition have
been undertaken worldwide within the framework of Vygotskian psychology. This
paper highlights the contributions of Vygotskian psychology or the socio -cultural
psychology with its central concepts of the zone of proximal development and social
interaction asa psychological tool in the child's cognitive development to the insights
into the nature of second language learning.
Chi tiết xin mời tham khảo tại http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/57311
Title: | Đóng góp của tâm lý học Vưgốtxki cho lý thuyết học ngôn ngữ thữ hai |
Other Titles: | contributions of vygotskian psychology to the theory of second language learning |
Authors: | Lê, Văn Canh |
Keywords: | Ngôn ngữ thứ hai;Tâm lý học Vưgốtxki |
Issue Date: | 2006 |
Publisher: | H. : ĐHQGHN |
Series/Report no.: | Tập 22;Số 3 |
Description: | tr. 21-28 |
URI: | http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/57311 |
ISSN: | 2525-2445 |
Appears in Collections: | Foreign Studies |
Nhận xét
Đăng nhận xét